ponedeljek, 8. maj 2006

Matej Accetto, 5/08/2006 02:56:00 pop. (trajna stran objave)

(Ne)izmerna odmevnost pravnih člankov

Novica je nekoliko stara, a vseeno vredna objave: nek ameriški pravlogar (=avtor pravnega bloga) je analiziral celotno bazo člankov Lexis, da bi ugotovil, kako pogosto so posamezni članki citirani v kasnejših strokovnih člankih ali sodbah. Natančneje, pregledal je približno 385.000 člankov, objavljenih v 726 pravnih revijah.

In kakšni so bili njegovi izsledki? (Povezava na izvirno objavo tukaj, a pozor: pri prvem računanju se je - v duhu častitljive tradicije stereotipov o pravniškem talentu za matematiko - hudo zmotil, v drugo pa menda ne; popravljeni podatki so na koncu objave.)

Ugotovil je, da približno 40% člankov ni bilo nikoli citiranih. 79% vseh citatov se je sklicevalo na 17% objav, polovica vseh citatov na približno zgornjih 5.2% člankov, zgolj najboljših 5 promilov člankov (0.5% ali manj kot 2000 člankov) pa je pobralo 18% vseh citatov.

Če pomislimo, da imajo ameriški pravni članki v povprečju več sto opomb (lahko pa vse do 4824 opomb, kolikor znaša meni znani rekord Arnolda S. Jacobsa, An Analysis of § 16 of the Securities Exchange Act of 1934, 32 N.Y.L. Sch. L. Rev. 209 (1987)), si lahko predstavljate, kako veliko navedb pobere zgolj smetana najboljšega pol odstotka vseh člankov? Dve petini člankov pa nista citirani nikoli, niti enkrat samkrat.

Omenjeni pravlogar sicer ni imel podatkov za evropske revije - a sem bil vseeno vesel, ko sem pred dvema dnevoma ugotovil, da so članek o načelu učinkovitosti v pravu Skupnosti, ki sem ga z avstrijskim kolegom lani jeseni objavil v reviji European Public Law (11/3 (2005), str. 375-403, za tiste z dostopom do Cobissovih tujih baz podatkov v celoti dostopen prek tega naslova), vsaj enkrat že citirali, in to v decembrski številki letnika 2005 revije European Law Review. Navedba je kratka, a prijazna, do sedaj meni neznana Maria Fletcher pa moja nova najboljša prijateljica.

Mimogrede - če kdo izmed bralcev kdaj v kakšni tuji (ali domači) pravni reviji naleti na še kakšno navedbo ali kritiko tega članka, bom vesel, če me o tem obvesti!

Komentarji:

Dodaj komentar



<< Na glavno stran

This page is powered by Blogger. Isn't yours?