ponedeljek, 6. november 2006

Matej Accetto, 11/06/2006 04:57:00 pop. (trajna stran objave)

O dobrih filmih in njihovih slabših kopijah

Ker Kontekst skrbi za celovito dobro počutje svojih bralcev, ne more prezreti tudi aktualnih filmskih izzivov.

Včeraj sem šel gledat film z naslovom Dvojna igra oziroma v angleščini The Departed in si od njega prav veliko obetal. Na dokaj zanesljivi strani IMDB je namreč pri več kot 30.000 glasovih dobil oceno 8.5 in se trenutno uvrstil na 65. mesto na njihovi lestvici najboljših filmov vseh časov.

Potem pa sem po petih minutah filma ugotovil, da ne gre za nič drugega kot za kopijo hongkonškega filma Mou gaan dou oziroma v angleščini Infernal Affairs, ki sem ga pod rahlo nerodno zabavnim slovenskim naslovom Notranje vražje zadeve videl na lanskem LIFFu.

O vsebini ne bom povedal nič, ker se film vsekakor splača videti. A vendar je bil moj užitek pri gledanju ameriške kopije veliko manjši, ker sem že vedel, da bo dokaj neizvirno sledila hongkonškemu izvirniku, obenem pa se mi je zdela ameriška različica v marsičem tudi veliko slabša od prve. Če imate izbiro, vam veliko bolj priporočam hongkonški izvirnik.

To je tudi nasploh nesrečna zgodba kopij dobrih filmov, ki se zlasti v ameriški produkciji v zadnjih letih pojavijo kar pogosto. Nekoč so veliko kopirali Francoze, zdaj pa vse bolj tudi Azijce. In vedno znova je kopija slabša. Zdajle se iz glave ne spomnim, da bi kdaj že videl kopijo, ki bi bila boljša od izvirnika.

V tem duhu pa še dve svarili (in obenem vabili). Če ga še niste videli, čimprej pojdite gledat južnokorejski film Oldboy, ki naj bi leta 2008 prišel na platna tudi v ameriški preobleki. Še bolj pa se mudi s prav tako južnokorejskim filmom Yeopgijeogin geunyeo oziroma My Sassy Girl, ki naj bi v ameriški preobleki napadel platna že leta 2007. Izvirnika sta fenomenalna in še tako dober trud pri izdelavi kopij jima bo težko segel dlje od kolen.

Komentarji:

V bistvu naj bi bil film remake. Pri scenariju je sodeloval tudi avtor scenarija za Infernal affairs Siu Fai Mak. Si bom pa zagotovo pogledal vse 4(I.A.1,2,3 in Departed)...

Prav tako kot ti sem skleptik glede predelave Oldboya. Film je preprosto nenadkriljiv...

 


Kakšna slučajnost!

Tudi jaz sem namreč včeraj gledal film Departed. Sicer iz domačega naslanjača, pa vendar.
Film me je navdušil, zato močno upam, da bom lahko našel na netu originalno verzijo in naredil primerjavo.
Se pa strinjam z obema, da je Oldboy eden boljših filmov iz daljnega Vzhoda.

Lep pozdrav!

P.S. Moja krstna objava na kontekstu. :)

 


Krstna objava se je prav dobro obnesla, čeprav je pri dinozavrih v bitki med kazanjem fig ošabnim medijskim konglomeratom in zvestim spoštovanjem pravic intelektualne lastnine vzbudila kratek stik pri predstavljanju, kje morate imeti postavljen domač naslanjač, da iz njega vidite naravnost v kinodvorano...

Se pa bojim, da vam morda ne bo tako všeč izvirnik, če ste že pred njim videli kopijo. Pri tem filmu namreč k užitku veliko pripomore tudi element presenečenja. Vseeno pa upam, da vam bo všeč tudi hongkonška različica - meni se vsekakor zdi boljša, pa tudi drugi del ni bil slab, le tretjega še nisem uspel najti v kakšni filmoteki za zgoraj omenjene dinozavre.

Me veseli, da oba poznata Oldboya; vsekakor pa je poseben dragulj tudi My Sassy Girl.

 


Dodaj komentar



<< Na glavno stran

This page is powered by Blogger. Isn't yours?