petek, 03. november 2006

Polona Picman Stefancic, 11/03/2006 09:15:00 pop. (trajna stran objave)

Še enkrat na temo volitev (Svet je pač okrogel) - drugič

Najbrž nisem edina, ki komaj čaka, da bo letošnjega predvolilnega obdobja v ZDA konec. Eden izmed najbolj kontroverznih dogodkov tega tedna na Ohio State University (oziroma, konkretneje, na Moritz College of Law, kjer si pod okriljem Fulbrightovega programa širim strokovne izkušnje), je bil namreč obisk Michaela J. Foxa, ki se je na svoji poti v podporo demokratskemu kandidatu za mesto senatorja Sherrodu Brownu ustavil tudi v Columbusu.

Število udeležencev je preseglo vsa pričakovanja. In zakaj? Le nekaj dni pred predavanjem na OSU je bil s strani demokratov lansiran TV oglas, v katerem Fox - med krči, ki kot posledica Parkinsonove bolezni stresajo njegovo telo - govori o pomenu raziskav na izvornih celicah. Toda zgolj ta oglas ni bil razlog za odmevnost dogodka. Ključno "škandalozno" privlačnost je pridal odmevni ekstremistični republikanski radijski voditelj Rush Limbaugh, ki je - v najboljši maniri negativne kampanje (več o tem glej prispevek prejšnjega tedna) - Foxovo pretresljivo predstavitev pripisal bodisi njegovi dobri igri, bodisi zavestni odpovedi zdravilom.

TV oglas je postal najbolj gledan video tedna na YouTube (mimogrede, eno izmed novih e-orodij Web 2.0 generacije, ki se je že potrdilo tudi v politični sferi). Izjemna polemika, ki se je razvila, je brez dvoma predvsem neposreden odziv na republikanske očitke; natolcevanja na račun bolnikov, vsaj kot je razvidno iz odziva javnosti, vendarle presegajo tudi meje (ameriške) morale in etične sprejemljivosti.

Toda nepravično bi bilo bralca pustiti z občutkom, da je odgovornost za negativna predvolilna obkladanja zgolj na strani republikancev. Prav nasprotno: v tem smislu je zgovorno pravilo, ki ga je vpeljal senator Schumer, predsednik Demokratskega senatorskega odbora za volilno kampanjo, ki je dalo jasen znak vsem demokratskim kandidatom, da na finančno podporo svoje stranke lahko računajo le pod pogojem, da se najkasneje v 24 urah odzovejo na politične napade. Rezultati takšne politike so tudi empirično zgovorni: razmerje med denarjem, potrošenim za negativne oziroma pozitivne reklame, je 10:1.

Najbrž je to tudi odgovor na vprašanje, ali negativna kampanja rodi le še več negativne kampanje. Poti nazaj ni. In zato komaj čakam, da bodo volitve mimo.

Komentarji:

Dodaj komentar



<< Na glavno stran

This page is powered by Blogger. Isn't yours?